
Dnes 10. 12. 2025 si žáci 7. A vyzkoušeli propojení učebnice a reality. V přírodopisu jsme téma „Ryby“ završili pitvou kapra. 🐠
Dvouhodinový blok začal opakováním znaků ryb: tvar těla, ploutve, postranní čára, skřele, žábry. Poté přišla část, která v učebnici zůstává jen obrázkem – orgány uvnitř těla. Žáci viděli srdce, ledviny, plynový měchýř, střevo, játra, slezinu a další. 🔍
Na pitvu se přišli podívat i další žáci druhého stupně. 👀
A den pokračoval! Děvčata ze 7. A v pracovních činnostech připravila kapra podle receptů. 🍳🥗 Spojení přírodopisu a vaření ukazuje, jak může být učení praktické a smysluplné. ✅
Takový přístup dává výuce nový rozměr: teorie + praxe + zážitek = učení, které baví. 💡
Přidali jsme prvky badatelského učení, zážitkových aktivit a kompetenčního přístupu – pilíře moderní školy. 🏫
Jsme si jistí, že tento den zůstane v paměti našich žáků. ❤️
Celou fotogalerii z dnešního badatelského dne naleznete ZDE.
#ModerníVýuka #PropojeníTeorieAPraxe #PitvaKapra #PřírodopisJinak #ZážitkovéUčení #BadatelskáVýuka #KompetenceProŽivot #UčeníBaví #MladéBukyŠkola
text: Mgr. Karajanis Petr, DiS.
foto: Karajani Pavlína










