Aktuality

Bradlo 2019

přidáno: 15. 7. 2019 0:45, autor: Marek Killar

I letos se po dvouleté odmlce uskutečnil tábornický kurz v Horním Bradle. V předposledním týdnu školního roku odjelo 25 žáků 6. a 7. třídy zdolávat nástrahy života v přírodě. Počasí bylo domluvené, vyhovující všem připraveným aktivitám. Jen času bylo nějak málo. Od prvního dne jsme nějak nestíhali. Přesto se celý týden střídaly hry a soutěže, ale také výuka tábornických dovedností.

Tradiční aktivity odtajněné letošním účastníkům již před odjezdem staršími spolužáky občas nahradily hry nové, ale zvonek nás provázel opět. Když si čtu zprávy z předchozích let, musím opět potvrdit, že samostatnost těch, co jeli před třinácti lety, se nedá srovnávat a kdoví, kolik z těch letošních by odjelo po třech dnech domů, kdyby absolvovali vše v rozsahu svých předchůdců. A mobilní mánie se stále prohlubuje a kurz, který by měl být především o samostatnosti a návratu do přírody s mnoha aktivitami tak ruší pupeční šňůra spojení s rodiči. Každým dalším dnem se ale schopnosti dětí plnit úkoly zlepšovaly, a kdybychom ještě týden zůstali, běželo by vše v obvyklém rytmu. Nebo jet za rok opět a opakovat tak systém z let minulých s kurzem pro pokročilé. Neodehraných her a soutěží nám zůstalo spousta a určitě bychom si všichni užili spoustu zábavy.

Věřím, že je na co vzpomínat, tyhle akce totiž nejde nahradit virtuální realitou a krásné prostředí táborové základny v lesích všechno umocňuje. Množství zážitků snad zůstane nám všem a třeba za rok …? Dík tedy všem, co mi s přípravou a realizací pomáhají a třeba si někteří z táborníků zkusí o prázdninách zopakovat to, co se na kurzu naučili. Před lety totiž bývaly po kurzu rozryté zahrady.

Mgr. Miloš Novotný

Výlet 5.třídy

přidáno: 15. 7. 2019 0:39, autor: Marek Killar

Žáci 5.třídy se vydali na svůj výlet do Jinolic u Jičína. Už cesta vlakem skýtala spoustu zážitků, nejdříve napěchování do již plného vlaku, poté využití vagónu k mnoha sportovním výkonům.

Ubytování bylo v hezkých chatkách, ale počasí velelo jít ochutnat vody rybníka. Po večeři následovala prohlídka okolí.

Druhý den jsme se vydali obhlédnout Prachovské skály, ale vedro nás zahnalo do vody, ve které někteří vydrželi celé odpoledne.

Večer jsme si trošku pohráli s čísly a připravili si druhou večeři na ohni. A také jsme koukali na hvězdy z …

Domů se nám druhý den moc nechtělo, většinu cesty však mnozí prospali. Takže vlastně už jen zbývá doma trénovat povlékání postele.

Mgr. Miloš Novotný

Rozloučení s 9.A

přidáno: 28. 6. 2019 12:03, autor: Marek Killar

Ve čtvrtek 27.6.2019 proběhlo na Úřadě městyse Mladé Buky slavnostní předání vysvědčení žákům 9.třídy:

A poslední školní den (28.6.2019) proběhlo ve školní jídelně rozloučení s deváťáky. Zúčastnili se všichni pozvaní hosté, tj zaměstnanci školy i bývalí učitelé této třídy. Nechyběli ani současní žáci školy.

Slovo si vzali 2 zástupci třídy a jmenovitě se rozloučili se všemi, kteří je za 9 let jejich školní docházky provázeli. Nejvíce

poděkování směřovalo ke třídní uč. M. Hofmannové.

Nakonec došlo ke vzájemnému rozloučení, občas upadla i nějaká slzička, ale nakonec se všichni zúčastnění rozešli

spokojeně na prázdniny.

Poděkování druháků

přidáno: 28. 6. 2019 7:17, autor: Vlasta Šolcová   [ aktualizováno 28. 6. 2019 7:38 ]

Končí další školní rok. Výuka ve 2. pololetí byla ovlivněna rekonstrukcí naší školy.

Žáci 2. třídy se učili v obřadní síni Úřadu městyse.

Chtěli bychom touto cestou poděkovat všem zaměstnankyním a zaměstnancům za jejich velmi milý a vstřícný přístup. Pokud jsme něco potřebovali, všichni byli hned ochotni nám maximálně pomoci.

Jmenovitě děkuji paní Csampáiové a paní Masaříkové, které s námi byly v nejužším kontaktu a na které jsem se v případě potřeby obracela nejčastěji. Obě asi také naši přítomnost pociťovaly nejvíce, protože mají kanceláře ve stejném patře, kde probíhala výuka. I když děti byly celkem hodné, úplně potichu být neumí. :-)

Děkujeme a všem přejeme krásné léto!

Vlasta Šolcová a děti ze 2. třídy

Výlet dobrých žáků

přidáno: 28. 6. 2019 0:55, autor: Marek Killar

V úterý 25.6. jsme se vydali na tradiční výlet dobrých žáků, který škola pořádá pro vybrané studenty za dobré chování, slušný prospěch a aktivní účast na akcích školy. V 7 hodin jsme vyrazili směr Hradec Králové s úmyslem navštívit továrnu světoznámé klavírní firmy Petrof, která již 155 let působí na stejné adrese.

Po opožděném příjezdu jsme byli rozděleni na dvě skupinky a ujali se nás Jeníček a Mařenka, tedy Honza a Maruška, kteří nás spolehlivě provedli odzdola nahoru a zase dolů po celé továrně. Byli jsme svědky výroby rezonanční desky, dozvěděli jsme se, jaký je rozdíl mezi pianinem a klavírem, prohlédli jsme si řezbářské výtvory zdobící ty nejdražší klavíry, zhlédli jsme leštění nalakovaných částí nástroje. Velký ohlas měla malá komůrka, ze které se ozýval nepředstavitelný rachot, asi jako když děti zkouší hrát na klavír. Po otevření dveří jsme zjistili, že na úplně nové pianino stroj „ohrává“ nové struny, aby měl zákazník piano tzv. „zajeté“. Dětem se to velmi líbilo!

Pak už jen projít sálem, kde bylo postaveno asi 9 klavírů a pianin, na které jsme si mohli zahrát, a přes expedici jsme se přesunuli do firemního muzea. Tam nám prapravnučka zakladatele Antonína Petrofa přiblížila pohnuté dějiny firmy, podívali jsme se na dva samohrací klavíry (jeden se pouštěl přes mobilní telefon), zazpívali jsme si u klavíru a hurá do Petrof Café, nové budovy v areálu firmy se showroomem a kavárnou. Nejdražší vystavený kus bylo koncertní křídlo s cenovkou přes 6,5 milionu, jedno z levnějších zase malé pianino v barvě Ferrari za čtvrt milionu…

Archeopark ve Všestarech jsme z časových důvodů vynechali a autobusem popojeli ke koupališti Flošna, kde jsme strávili zbytek dne v bazénech, na tobogánech, na vířivkách a na obědě. Obzvlášť oblíbený byl tobogán sjížděný na nafukovacích kolech. Ve velmi teplém dni jsme ocenili i rozlehlý stín na travnaté ploše areálu a vychutnávali si zmrzliny a další dobroty. Celkově měl bazén větší ohlas než návštěva Petrofu. Děti měly spoustu zážitků, a proto při zpáteční cestě mnoho malých i velkých cestovatelů usnulo.

Těšíme se na příští rok!

Školní výlet 1.A

přidáno: 24. 6. 2019 23:37, autor: Marek Killar   [ aktualizováno 24. 6. 2019 23:59 ]

V úterý 18.6. odpoledne vyrazila 1.A na školní výlet na Sedmihorky do penzionu Podháj. Pro děti byl připravena pestrá škála aktivit. Již v úterý absolvovaly program Ekocentra Sedmihorky s názvem „Proč ta sova tolik houkala“. Nejprve bylo v místní klubovně krátké povídání o sovách a poté si každý mohl vyzkoušet houkání výra a puštíka. Poté jsme se všichni odebrali do lesa, kde Luky F. zkoušel přilákat houkáním výra a Kryštof se snažil přilákat houkáním puštíka. Měli jsme štěstí a opravdu nám jeden puštík odpověděl a krásně na nás houkal. Někteří se trochu v nočním lese báli, ale zvládli to všichni. Poté jsme se za svitu baterek dostali do penzionu, kde většina ihned usnula.

Druhý den jsme se byli podívat v ohradě na ovce a kozy. Každý jim mohl nabídnout nějaké krmení a zároveň si je mohl pohladit. Odcházeli jsem za zvuků píšťal jako ostřílení pasáčci. Po obědovém balíčku jsme si dali menší odpočinek a poté hurá k místnímu rybníku, kde jsme se mohli krásně ochladit. Děti si vodu užily a paní učitelky neustále počítaly hlavy nad vodou. Následovalo tolik vyžadované nakupování. Na penzionu jsme si před večeří nabatikovali trička. Večer si všichni napsali pohledy, které byly odeslány rodičům a spolužákům, kteří s námi nemohli jet.

Po nočním odpočinku jsme se vydali na nedalekou Mariánskou vyhlídku. Šli jsme kolem několika pramenů, kde jsme si mohli vyzkoušet výbornou chuť místní pramenité vody. Cestou na vyhlídku jsme viděli skály z filmu „Jak dostat tatínka do polepšovny“. Z vyhlídky jsme viděli Trosky a zámek Hrubá Skála. Cestou zpět si děti v lese stavěly domečky. Odpoledne jsme zakončili koupáním. Večer jsme si hráli u penzionu, malovali na kamínky a různě skotačili. Jako odměnu za pěkné chování na výletě děti večer hledaly (a našly) poklad.

Pár slziček bylo na výletě uroněno, ale všichni byli neuvěřitelně stateční. Věříme, že jsme si to všichni užili a máme na co vzpomínat.

Všem přejeme krásné léto plné sluníčka a hlavně odpočinku. Po prázdninách se budeme těšit na šikovné žáky druhé třídy.

Mgr. Adéla Petrová a Alena Hrůzová

Výlet 8.A

přidáno: 24. 6. 2019 0:10, autor: Marek Killar

Dne 19.6 jsme vyrazili na chatu Školička nad Špindlerovým Mlýnem. Celá chata patřila jen nám a byla v překrásném prostředí lesa a kvetoucích luk.

Výlet byl zaměřen na lehkou turistiku po vrcholových partiích Krkonoš.

Celý pobyt byl moc příjemný, díky skvělému chování kolektivu.

Děkuji celé třídě za skvělé zážitky!

Mgr. Lucie Farkašová

Výlet 2.A a 4.A

přidáno: 19. 6. 2019 23:38, autor: Marek Killar   [ aktualizováno 24. 6. 2019 0:01 ]

Ve středu 19.června žáci 2. a 4. třídy navštívili podorlický skanzen Krňovice, který se nachází kousek od Hradce Králové.

Prohlédli si zde repliku polabského statku, roubený vodní mlýn, špýchar, sušárnu ovoce a kovárnu.

Vyrobili si přírodní mýdlo a seznámili se s postupem jeho výroby.

Na závěr si zasoutěžili v poznávání různých druhů přírodnin a zodpovídání otázek z oblasti přírody a životního prostředí. Školní výlet se vydařil, počasí nám přálo a žáci si domů odvezli zajímavé informace ze života našich předků.

Mgr. M. Sedlaříková

Především pro rodiče druháků přidávám fotky z návštěvy Podorlického skanzenu. Podívejte se, jak se nám výlet vydařil.

Mgr. V. Šolcová

Kroužek všestranných dovedností

přidáno: 17. 6. 2019 2:09, autor: Marek Killar

V pátek 14.6.2019 proběhlo slavnostní zakončení kroužku Všestranných dovedností, který byl dle vyjádření rodičů i dětí velice úspěšný.

Všichni jsme se sešli v 19 hodin na hřišti u školy, s pomocí rodičů postavili stany,poté si chvilku popovídali o našem kroužku, opekli vuřty, zahráli hry a zalehli do stanů a spali až do rána.

Ráno po vydatné snídani, kterou nám napekly některé maminky, jsme sbalili stany a rozešli se do svých domovů.

Všichni se těší na příští rok na pokračování kroužku.

vedoucí kroužku Miroslav Ondrej

Sběr papíru - výsledky jaro 2019

přidáno: 13. 6. 2019 4:43, autor: Marek Killar

Jako už tradičně naše škola pořádala sběr papíru. Žáci se v rámci svých možností snažili během 2 týdnů donést co
největší množství papíru. Pan školník vše vážil a poctivě zapisoval.

Letos se nepodařilo sesbírat aspoň 3 tuny, ale i 2543 kg není špatný výsledek. Papír doneslo 103 žáků (tj. cca 61%), což je podobné jako vloni.

Nejvíce přinesli starý papír žáci 1.A (639 kg, průměr na žáka 24,6 kg) a nejpilnějším sběračem byla R. Schubertová (1.A),
která donesla 99 kg!

Kompletní přehledy:

Konečné výsledky jednotlivců:

Sběr byl odvezen v pátek 14.6.2019.